Dažniausiai užduodami klausimai

Kur rasti pigiausius paspirtukų pasiūlymus?

Šiame puslapyje rasite paspirtukus iš skirtingų tiekėjų ir nuolaidos kodus, jei tokių yra.

Kodėl taip skiriasi paspirtukų kainos?

Iš esmės yra du paspirtukų modeliai, M365 ir M178. Yra keli pagrindiniai pardavėjai – Gearbest, TOMTOP, Banggood. Be to, kiekviena parduotuvė turi po vieną ar daugiau sandėlių, taigi, kainos yra labai įvairios ir priklauso nuo parduotuvių taikomų akcijų bei promotion kodų. Bet visos šiame tinklapyje pateiktos parduotuvės siunčia tuos pačius paspirtukus, tad patartina rinktis tiesiog geriausią kainą.

Kuo skiriasi M365, M178 ir M365 EU versijos?

M365 turi 30 baterijos celių, M178 turi 20. Taigi, 30% mažiau baterijos talpos, ir dėl to skiriasi nuvažiuojamas atstumas bei paspirtuko galia. Be to, M365 gali būti baltas ir juodas, M178 – tik juodas. Tuo tarpu M365 EU versija turi europinį elektros kištuką vietoje kiniško ir papildomai pridedamos dvi  atsarginės padangos ir dvi kameros.

Ar apmokestins papildomai Lietuvoje muitais ir PVM, nes paspirtukai siunčiami iš Kinijos?

TOMTOP ir Banggood parduotuvės savo tinklapiuose paspirtuko pirkimo puslapyje rašo, kad visi mokesčiai į Lietuvą yra įskaičiuoti. Gearbest to savo puslapyje nerašo, bet aš asmeniškai susisiekiau su Gearbest atstovais ir gavau atsakymą, kad perkant Xiaomi paspirtukus iš jų jokių papildomų mokesčių nebus.

Kodėl turėčiau pirkti incognito (Chrome) arba private (Firefox) lange atsidaręs jūsų tinklapį?

Tik todėl, kad taip patikimiau įskaitomas pirkimas (per mano nuorodą). Taipogi nuo jūsų pirkimo aš gaunu procentą iš pardavėjų. Atsidėkodamas galiu palaikyti šį tinklapį, teikti konsultacijas paspirtuko eksploatacijos ar remonto klausimais. Taipogi susisiekę su manimi Vilniuje  galite realiai išbandyti paspirtuką prieš pirkdami.

Kaip gauti geriausią kainą perkant šiuose tinklapiuose?

Geriausias variantas yra pirkti tinklapiuose pasirinkus USD valiutą, atsiskaityti per paypal ir naudoti revolut kortelę, nes revolut kortelė automatiškai nuskaitant apmokėjimą konvertuos dolerius į eurus geriausiu kursu. Pavyzdys: jei  kaina tinklapyje eurais nurodyta ~331, tai atsiskaičius doleriais per revolut kortelę galutinė nuskaityta suma bus apie €323.

Kiek trunka paspirtuko pristatymas?

Paprastai trunka plius minus du mėnesius. Pirmiausia paspirtukai traukiniu turi pasiekti Europą, o tada jau Europoje UPS, DHL arba DPD pristatys paspirtuką jums iki durų.

Kokie pirmi veiksmai gavus paspirtuką?
  • Pasidžiaukite, kad gavote 🙂
  • Išsipakavus reikės tik įkišti paspirtuko vairą į vairo vamzdį ir prisukti su pridėtu raktu keturis varžtus.
  • PRISIPŪSTI PADANGAS! Daugelis yra skaitę, kad Xiaomi paspirtukų bėda yra dažnai pratrinamos ar praduriamos padangos. Tačiau ta problema dažniausiai kyla dėl to, kad žmonės gavę paspirtuką ir pažiūrėję, kad padangos yra gan normaliai pripūstos (atvažiuoja su 1.5-2 bar), su juo iš karto išrieda į gatves ir pavažinėję 50-200km pastebi, kad padangos jau kiauros. Rekomenduočiau pūsti padangas taip, jog priekinė turėtų 4 bar, galinė 4.5 bar. Taip bus kiečiau važiuoti. Bet kameros laikys gerai. Asmeniškai aš nuo pat pradžių palaikau tinkamą slėgį ir jį nuolat stebiu. Nuvažiavau jau virš 800km ir dar neturėjau problemų su paspirtuko kameromis.
  • Prisiklijuokite ant galinio sparno kabliuko esančią guminę apsaugėlę, nes ji labai lengvai pametama. Tiesiog nuimkite guminę apsaugą, į jos vidų užlašinkite lašą super klijų ir uždėkite atgal.
  • Susireguliuokite diskinių stabdžių stiprumą. Stabdžiai reguliuojasi dviem būdais: įtempiant trosą ir reguliuojant vieną paslankią stabdžių kaladėlę, kuri reguliuojasi su šešiakampiu raktu.
  • Dažnai jaučiamas vairo laisvumas per sulenkimo mechanizmą. Vairo laisvumas pirmyn – atgal reguliuojamas varžtu, esančiu sudėjimo mechanizme, tarp vyrio ir liežuvėlio. Jo ilgis didinasi arba mažinasi, – reikėtų surasti tokį ilgį, kad ne per sunkiai užsirakintų vairas, bet kad ir nebūtų laisvas. O į šonus laisvumas naikinamas dedant guminę tarpinę. Nepalikite laisvo vairo, nes su laiku laisvas liežuvėlis išgraužia fiksavimosi vietą ir sureguliuoti bus vis sunkiau.
  • Įjungimo mygtuką užsiklijuokite permatoma izoliacija. Esant lietui silpniausia vieta drėgmei  yra būtent įjungimo mygtukas – per jį vanduo nuteka į po juo esančią plokštę, ji koroduoja ir galiausiai teks ją keisti.
  • Įsigykite ir būtinai susimontuokite galinio stop žibinto laido apsaugą, po purvasargiu.
  • PRISIPŪSKITE PADANGAS! 🙂
Kodėl paspaudus greičio svirtelę paspirtukas nevažiuoja?

Paspirtuko greičio svirtelė pradeda dirbti pakankamai pasispyrus koja, – tai kaip ir šiokia tokia apsauga.

Koks paspirtuko svoris ir ar patogu jį nešioti?

Paspirtukas sveria 12.5kg. Suaugusiam vyrui jis patogus ir ne per sunkus neštis. Tikrai galima apsipirkti prekybos centre su paspirtuku rankoje.

Koks maksimalus vežamo žmogaus svoris šiam paspirtukui?

Visų pirmą paspirtuko pagreitėjimas ir važiavimas į įkalnes labai priklauso nuo svorio. Tarkime, 80 kg ir 100  kg sveriantys  žmonės važiavo į Tauro kalną, ir kai 80 kg žmogus jau buvo užvažiavęs į kalną, 100 kg buvo viduryje kalno. Oficialiai deklaruojama, kad paspirtukas skirtas vežti iki 100 kg svorį. Tačiau realiai aš su dukra (mūsų bendras svoris apie 130 kg) sėkmingai važinėjame mieste, vienu pakrovimu rudenį esame nuvažiavę 18 km atstumą.

Kokios galimybės važiuoti su vaiku?

Aš turiu dvejų ir šešerių metų vaikus ir vieną vaiką laisvai vežioju bet kur, ar tai būtų darželis, ar išvyka į Vingio parką, miesto centrą. Tik patogumui rekomenduočiau įsigyti papildomą rankeną vaikui, kuri tvirtinama ant vairo vamzdžio. Dekas yra pakankamai didelis ir telpa vaiko plius suaugusiojo pėdos. Ant vieno paspirtuko yra važiavę ir dvi merginos, tik čia jau problema su laikymusi, bet iš bėdos kelis kilometrus įveikti galima.

Kokios KET taisyklės taikomos šiam paspirtukui?

Lietuvoje elektrinės transporto priemonės, kurios išvysto ne didesnį nei 25 km/h greitį ir motoro galia neviršija 1 kW, yra priskiriamos prie dviračių transporto priemonių. Šis paspirtukas patenka į šią kategoriją. Taigi, turit lygiai tas pačias teises ir pareigas kaip ir dviratis, – galite važiuoti keliais, dviračių takais, šaligatviais. Aišku, negalima važiuoti išgėrus. Ir rūpinkitės savo saugumu, būkite matomi, važinėkite su šalmu ir su protu.

Kiek galima nuvažiuoti vienu pakrovimu ir kiek laiko kraunasi baterija?

Nuvažiuojamas atstumas priklauso nuo daugelio veiksnių – vairuotojo svorio, įkalnės, priešpriešinio vėjo, oro temperatūros. Deklaruojamas 30 km atstumas yra apskaičiuotas 70 kg žmogui važiuojant tiesiu keliu ECO režimu. Labai daug įtakos turi vežamas svoris. Taigi, į šį klausimą geriausia vėl būtų atsakyti pavyzdžiais. Tarkime, 130 kg Lazdynai – Gedimino kalnas ir atgal iki pilno išsikrovimo įveikta 18 km. Lazdynai – Vingio parkas – paupiu iki Žirmūnų galo 130 kg – 15 km ir 15% likusios baterijos.

Baterija nuo nulio iki 100% įsikrauna per 5.5 valandos.

Kokiomis dangomis galima važiuoti?

Bandžiau daug dangų, geriausia, žinoma, asfaltu. Naujomis plytelėmis ir trinkelėmis taip pat malonu važiuoti. Negera važiuoti išdaužytu šaligatviu arba tokiu, kur plytelės yra iškeltos kalneliais medžių šaknų. Važiuoti ištryptais miško keliukais taip pat nėra problemų. Paspirtuku beveik neįmanoma važiuoti stambaus žvyro žvyrkeliu arba paplūdimiu, kad ir prie pat vandens, kur atrodo yra kieta.

Kokio statumo kalnus įveikia paspirtukas?

Šis klausimas, kaip ir nuvažiuojamas atstumas, yra sudėtingas. Taigi, vėl pavyzdžiai: 100 kg užveža į Vilniaus parodų kalną; Narbuto kalną įveikia visą, išskyrus, kad reikia pridėti pora kartų pasispyrimą koja (toje vietoje, kur yra laiptukai ir padarytus staigus užkilimas). 130 kg įkalnė paupiu nuo Šilo tilto link Žirmūnų galo yra įveikiama be pagalbos. Kitų kalnų realiai nesu bandęs, tai jau reikėtų pasibandyti, jei planuojama važinėti tokiais maršrutais, kur yra stačių kalnų arba didelis svoris.

Kokia garantija suteikiama paspirtukams?

Su garantiniu aptarnavimu nesu susidūręs, tačiau manau, kad tikėtis garantinio aptarnavimo iš pardavėjo neverta.

Kokie dažniausiai pasitaikantys gedimai?

Kadangi paspirtukas įgavo tokį didelį populiarumą, tai praktiškai visi gedimai yra lengvai ir nebrangiai sprendžiami. Iš gedimų verta paminėti šiuos: pratrinamos/praduriamos padangos,
lūžta vairo sudėjimo mechanizmo vyrio varžtas,
lūžta vairo sudėjimo liežuvėlis,
nuo vibracijos arba stipriau atlenkus galinį purvasargį išlūžta per tvirtinimą,
nuo vibracijos ir smūgiu atkimba baterijos celių kontaktinės plokštelės,
be apsaugos pratrinamas stop signalo maitinimo laidas po galiniu purvasargiu,
elgiantis neatsargiai išlaužiama stovėjimo kojelė,
važinėjant per lietų be apsaugos per įjungimo mygtuką patekęs vanduo sugadina po juo esančią plokštę.
Visi šie gedimai turi nebrangų sprendimą, atsarginės detalės gana lengvai pakeičiamos, jų yra pirkti ir jos yra nebrangios.

Kol kas brangiausias gedimas yra baterijos valdymo plokštė. Pakaitinių plokščių nėra pirkti, taisymo variantas egzistuoja, bet yra brangus, o kitas variantas – tiesiog visa nauja baterija, kuri eina kartu su baterijos valdymo plokštele.

Baterijos valdymo plokštelės gedimai, kaip jų išvengti?

Pirmuosiuose paspirtuko modeliuose šios plokštelės gesdavo, nes perdegdavo per silpni pastatyti saugikliai, jei perdegdavo tik saugikliai, tai nėra labai didelės problemos juos perlituoti ir kartu pastatyti papildomą tokio pačio nominalo. Naujesniuose modeliuose ši problema panaikinta ir iš karto stovi dvigubas saugiklis. Tačiau plokštelės vis tiek kartais sugenda, – panašu, kad perdega kai kurie čipai. Aiškaus sprendimo kol kas nėra.

Kokie patobulinimai yra sukurti šiam paspirtukui?

Daugiausia šioje srityje yra nuveikę maskviečiai. Rusijoje šis paspirtukas yra ypač populiarus, jų ten yra labai daug, jie važinėja ir per sniegus. Taigi, ir sprendimų, apsaugų rinka ten tvirta.  Taigi, populiariausi patobulinimai ir pakaitinės dalys yra šios:

  • Galinio stop žibinto laido po purvasargiu apsauga nuo pratrynimo. Tai tiesiog plastmasiukas, kuris atsukus žibinto varžtus su tais pačiais varžtais prisukamas iš apačios ir apsaugo laidą nuo netyčinio pratrynimo, kai purvasargis liečia sukamą ratą. Taip pat yra variantas su papildomai prailginamu purvasargiu, kad mažiau apsitaškytų galinis stop signalas.
  • Dugno apsauga, kuri yra dedama vietoje originaliai stovinčios, jos pliusas yra tai, kad varžtai yra paslepiami apsaugoje, o ne išsikišę, kaip originaliai. Dažnai lipant nuo per aukšto bordiūro paspirtukas atsigula ant bordiūro ir nutrina/išlaužo išsikišusius originaliai varžtus. Antras ir gerokai svarbesnis momentas, ši dugno apsauga neduoda vibruoti baterijai. Dėl vibracijų atšoka taškinio virinimo kontaktai prie baterijos celių.
  • Vairo sudėjimo mechanizmo tarpinė – drugelis. Tarpinė tvirtai įsistato  į sudėjimo mechanizmą ir, prieš tai gerai sureguliavus mechanizmą su varžtu, panaikina vairo laisvumą.
  • Vairo sudėjimo mechanizmo vyrio varžtas. Ištekinti plieniniai grūdinti varžtai gerokai tvirtesni vietoje originalių sulūžusių.
  • Vairo sudėjimo mechanizmo liežuvėlis. Pagamintas iš tvirčiausio aliuminio, gerokai storesnis, todėl nesilenkia ir nelūžta kaip originalus.
  • Vairo fiksavimo mechanizmo užrakinimo plastikinis žiedas. Kartais per neatsargumą, neatrakinus ir bandant atfiksuoti vairą sulaužomas.
  • Pilnavidurės padangos. Vietoje standartinių padangų su kameromis galima dėti pilnavidures padangas, kurios padarytos iš vientisos masės. Pliusas, kad nebereikės rūpintis dėl pradurtų padangų. Minusų yra gana nemažai – gana sudėtingai užsideda, paspirtukas tampa dar kietesniu važiuoti, nes kamerinės padangos sugeria nemažai smūgių. Rekomenduojama dėti tik gale, nes jos turi mažesni sukibimą su danga, paspirtukas sunkiau rieda ir įveikia mažesnį atsumą, nei naudojant kamerines padangas.
Neoriginali Xiaomi paspirtuko programinė įranga, kokie pranašumai?

Maskvoje vienas žmogus yra sukūręs modifikuotą paspirtuko valdymo programinę dalį, šiuo metu versija yra 2.0. Pagrindiniai privalumai:

  • Panaikintas greičio ribojimas, galima pasiekti 30-31 km/h greitį, daugiau jau riboja pati motoro ir baterijos galia.
  • Maksimalus greitis apribotas iki 45 km/h, jei leidžiantis nuo kalno viršijate šį greitį, įjungiamas rekuperacinis stabdymas
  • Atleidus greičio svirtelę važiuojama laisva pavara, tai yra, nėra jokio motoro pasipriešinimo.
  • Greičio svirtelė reguliuoja ne norimą greitį, o varikliui paduodamą galią, taip pat tuo pačiu padidinta maksimali leidžiama galia, tai duoda dideliems svoriams didesnį pagreitį ir geriau įveikiamas įkalnes.

Programinė įranga perrašoma taip pat, kaip ir originalus atnaujinimas per programėlę. Tačiau kūrėjai šiuo metu tą atlieka tik Maskvoje ir Ispanijoje. Yra galimybė išimti kontrolerį (tai gana paprasta atsukus dugno apsaugą) siųsti jį į Maskvą ir gauti atgal su įrašyta modifikuota įranga. Bet aš šiuo metu derinu, kad modifikavimo įrangą taip pat duotų ir man aptarnauti Lietuvių paspirtukus. Tikiuosi, sezono pradžioje bus galimybė tai atlikti  ir Vilniuje.

Kokiomis programėlėmis galima stebėti paspirtuko būklę ir keisti nustatymus?

Šį paspirtuką Xiaomi kompanijai kūrė Ninebot kompanija, kuri prieš kiek laiko įsigijo Segway kompaniją, taigi, galima ją valdyti Ninebot programėle (yra Android ir iOS versijos), tačiau EU versijos paspirtukų Ninebot nepalaiko ir neaišku ar palaikys. Ne EU versijos paspirtukai dirba su Ninebot programėle. Tačiau daugiau parametrų matosi Xiaomi MiHome programėlėje (yra Android ir iOS versijos). Tik diegiant MiHome programėlę reikėtų nustatyti, kad jūsų regionas yra Mainland, jei paspirtukas yra ne EU versija arba Europe jei paspirtuko versija yra EU.

Prisijungus programėlėmis, bus galima atnaujinti paspirtuko programinę įrangą, matyti likusią baterijos talpą, nuvažiuotą atstumą, važiavimo laiką, vidutinį greitį. Taip pat valdyti kai kuriuos paspirtuko parametrus, kaip kad stabdymo motoru stiprumą, galinio stop signalo veikimą.

Kaip valdomas paspirtukas?

Paspirtukas iš esmės turi įjungimo mygtuką, kuris turi kelias funkcijas, stabdžio rankenėlę, kuri dirba dviem būdais ir greičio valdymo rankenėlę.

Paspirtukas įjungiamas  trumpai vieną kartą paspaudus įjungimo mygtuką. Išjungiamas ilgai palaikius tą patį mygtuką. Kai paspirtukas įjungtas, dar kartą paspaudus mygtuką uždegamas priekinis žibintas, paspaudus trumpai dar kartą, išjungiamas priekinis žibintas. Įjungus paspirtuką ir paspaudus greitai du kartus mygtuką įjungiamas ECO režimas, jis indikuojamas žaliu LED valdymo panelėje. ECO režimas apriboja paspirtuko greitį iki 18 km/h ir greitėjimas tampa švelnesniu. ECO režimas išjungiamas taip pat greitai  du kartus paspaudus mygtuką.

Stabdžio rankenėlė dirba dviem būdais, – vos paspaudus rankenėlę įsijungia stabdymas motoru, kurio stiprumą galite nustatyti programėlėje. Stipriau spaudžiant stabdžio rankenėlę jau traukiate diskinio stabdžio trosą ir paspirtukas fiziškai yra stabdomas.

Greičio rankenėlė veikia pasiekus tam tikrą greitį pasispyrus koja, ir tada ji reguliuoja važiavimo greitį. Jei laikysite vos nuspaudę, galite važiuoti šalia einančio žmogaus, jei spausite iki galo, pasieksite maksimalų 25 km/h greitį. Taip pat programėlėje galite įjungti pastovaus greičio funkciją. Tokiu atveju palaikę greičio svirtelę vienoje pozicijoje penkias sekundes greitis užsifiksuos ir jūs galėsite atleisti svirtelę ir važiuoti pastoviu nustatytu greičiu.

Iš programėlės įjungtą paspirtuką galima užrakinti (maždaug apsauga nuo vagystės). Užrakinus paspirtuką, jo neįmanoma išjungti, jei bandoma varytis, motoras priešinasi tam ir plius sklinda garsinis signalas, kai bandoma juo važiuoti.

Kaip važiuoti paspirtuku ir jo nesulaužyti?

Svarbiausia – paspirtuku nešokinėkite nuo didelių bordiūrų ir nebandykite ant jų užšokti, kaip tai daroma su įprastais paspirtukais. Paspirtuko sudėjimo mechanizmo vieta yra nepritaikyta tokiems dalykams. Taip pas nuo smūgių kenčia baterijos celių kontakto plokštelės, kurios gali atsilaisvinti.

Nevažinėkite per balas, kurios gilesnės, nei paspirtuko padanga. Motoras yra priekiniame rate, jis  apsaugotas nuo drėgmės, tačiau nėra visiškai nepralaidus vandeniui, dėl to negalima kišti priekinio rato į vandenį. Duše taip pat neplaukite.

Įsivaizduokite, kad jūs balansuojate stovėdami ant lentos ir vairas yra tik tam, kad prisilaikytumėte ir nenugriūtumėte. Nenaudokite vairo kaip kažkokios priemonės pakelti priekį užšokant ant bordiūro ar atremti duobės smūgį. Tokiu būdų vairo sudėjimo mechanizmas neišsitabaluos, nesulaužysite liežuvėlio ar varžtų.

Užrakinę vairą užstumkite apsauginę plastmasę, kad vairas neatsirakintų, taip pat atrakindami vairą nepamirškite nustumti apsauginę plastmasę, tai gana dažnas neatsargumo atvejis, ir apsauginis plastmasinis žiedas lūžta užmiršus tai padaryti.

Nepamirškite uždaryti įkrovimo lizdo prieš važiuojant su paspirtuku, nes patekęs vanduo ir žvyras sugadins įkrovimo lizdą.

Kur kreiptis jei dar turiu klausimų?

Visada galite skambinti man +37061686272, rašyti elektroniniu paštu tomas.vilda@gmail.com, rašyti tinklapyje į gyvos pagalbos laukelį arba facebook grupėje privačia žinute.

Jei radote netikslumų ar kitų pastabų – kreipkitės, pataisysiu šį pirkėjo – vartotojo gidą, papildysiu nauja informacija.